T.C.
Osmaniye İl Özel İdaresi
  • Anasayfa
  • Vali
    • Özgeçmiş
    • Yetki ve Görevleri
  • İl Özel İdaresi
    • Genel Sekreter
    • Genel Sekreter Yardımcısı
    • Genel Sekreter Yardımcısı
    • Teşkilat Şeması
    • Müdürlükler
      • Hukuk Müşavirliği
      • Su Kanal ve Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü
      • Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • Sağlık Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İmar Kentsel ve İyileştirme Mdürlüğü
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • İşletme Müdürlüğü
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • Plan Proje ve Yatırım İnşaat Müdürlüğü
      • Emlak İstimlak Müdürlüğü
    • Görev Yetki Sorumluluk Yönergesi
  • İl Genel Meclisi
    • Meclis Başkanı
    • Meclis Üyeleri
    • Meclis Kararları
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
    • Başkanlık Divanı
    • İhtisas Komisyonları
    • Meclisin Görevleri
    • İl Genel Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
  • İl Encümeni
    • Encümen Başkanı
    • Encümen Kararları
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
    • Encümen Gündemleri
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
    • Encümenin Görevleri
  • Mevzuat
  • İletişim
 
 

Mali Hizmetler Müdürlüğü

A- A+
 
 
 

 Kamil KOCA

Birim Müdürü

 

MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ

 

Bağlı Servisler:

 

1)   Mali Hizmetler Servisi

2)   Bütçe, Performans ve Kesin Hesap Servisi

3)   Gelir Tahakkuk, Tahsilat, İcra Takip Servisi

4)   Taşınır Kayıt Kontrol Servisi

5)   Strateji Geliştirme Servisi

6)   Ön Mali Kontrol Servisi

 

 

          16.1 Mali Hizmetler Servisi

  • 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunuyla ve diğer ilgili mevzuatlarla verilen görevleri yapmak,
  • Usulüne uygun olarak ödeme emrine bağlanan giderleri ilgililere ödemek,
  • Tahakkuklara ilişkin muhasebe kayıtlarının yapmak,
  • Aylık cetvelleri tanzim etmek,
  • Emekli kesenekleri ile maaş bordrosu ve diğer ödemelerden kesilen emanetlere ait ilgili Müdürlük tarafından tanzim olunan muhasebe işlem fişindeki reddiyat bedelinin iadesini yapmak,
  • Teminat mektuplarının kayıt, muhafaza, iade ve takip işlemlerini yapmak,
  • Hak edişlerin kontrolünü yapmak, tahakkukunu hazırlamak ve ödemek,
  • Banka nakit ve çek işlemlerini (nakit durumu takibi ve ödemeler) yapmak,
  • Geçici ve kesin teminatın kabulü ve iade işlemlerini yapmak,
  • İlgili birimlerden alınacak bilgiler doğrultusunda demirbaş ve taşınmaz tutarları veri girişini yapmak,
  • Emanet reddiyat işleri, ödeme emirlerini düzenlemek, teminatlar için bankalar nezdinde geçici hesap açmak, icra kesintilerinin takibi ve ilgili icra müdürlükleri hesabına aktarmak,
  • Avans, mahsup, kamulaştırma ve ilama bağlı borç ödemeleri, emanet ödemeleri, vergi beyannameleri, sigorta keseneği, sendika aidatı, kanuni pay, vb. iş ve işlemleri yapmak,
  • Personel maaşları ve diğer özlük haklarının ödemelerini yapmak,
  • Hesap bilgileri veri girişlerinin aksatılmadan günlük olarak sisteme girilmesi, ilgili servis ve birimlerle koordineli günlük hesap iş ve işlemlerinin kapatılmasını sağlamak,
  • Yardımcı hesapları da kapsayacak şekilde her ay sonu düzenlenecek mizan cetveli ve diğer mali tabloların, en geç takip eden ayın beşine kadar hazırlanmasını sağlamak,
  • Hesap bilgilerinin sağlıklı tutulup izlenmesi, ihtiyaç duyulduğu her an istenen mali bilgilere anında ulaşılabilir hale getirilmesini sağlamak,
  • Bankalardaki vadeli hesapların izlenmesi, vadeye alma, vade uzatımı, vade bozma, bankalar arası nakit aktarımını yapmak,
  • Merkez ve İlçeler dahil aylık dönemlere ait hesap bilgilerinin yasal süresi içinde Muhasebat Genel Müdürlüğünün “Kamu Bilgi Sistemi”ne girişlerini yapmak,
  • Harcama belgeleri ile diğer iş ve işlemlere ait belgelerin, her an iç ve dış denetime hazır halde tutmak, servis ile ilgili tüm istatistiki bilgilerin çıkarılarak bağlı bulunan ilgili birim müdürüne haftalık ve aylık olarak sunmak ve bunları devamlı güncellemek,
  • İlgili yönetmelikler doğrultusunda ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,
  • İlgili yönetmelik doğrultusunda iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
  • Kanunları gereği bütçeye konulan kanuni payların süresi içerisinde ödemesini yapmak,
  • Servisin görev alanına giren / girebilecek diğer işlemleri ve yazışmaları yapmak,
  • Servisin yazışma iş ve işlemlerinin sistemli olarak dosyalanması, muhafazası, bağlı olunan arşiv hükümlerinin uygulanması, her an denetime / teftişe hazır halde tutulmasını sağlamak,
  • Bütün birimlerin mal ve hizmet alımı, reddiyat evraklarını düzenleyip imza için ilgili birimlere göndermek,
  • İdarenin diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,
  • Kamu İhale Kanunun 6. maddesine göre ihalelere katılmak,

      16.2   Bütçe, Performans ve Kesin Hesap Servisi:

  • Performans programının hazırlanması ve değiştirilmesi çalışmalarında koordinasyon görevi mali hizmetler birimi tarafından yürütülür. Bu çalışmalarda kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali hizmetler birimi tarafından ilgili birimlere gönderilir. Birim performans programları harcama birimleri tarafından hazırlanarak belirlenen süre içinde mali hizmetler birimine gönderilir. Mali hizmetler birimi, birim performans programlarından hareketle idare performans programını hazırlar. Mali hizmetler birimi tarafından yapılan performans programının hazırlık çalışmalarına birim temsilcilerinin katılımı sağlanır. Performans programı hazırlıkları 5018 sayılı Kanunun 9 uncu maddesi uyarınca yapılan düzenlemelere uygun olarak yürütülür
  • Bütçenin hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali hizmetler birimi tarafından ilgili birimlere gönderilir. Her bir harcama birimi bütçe teklifini hazırlayarak birim performans programıyla birlikte mali hizmetler birimine gönderir. Harcama birimi temsilcileri ile görüşmeler yapılarak idarenin bütçe teklifi mali hizmetler birimi tarafından hazırlanır. Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçe teklifleri ve idare performans programları üst yönetici tarafından imzalanarak Bakanlığa gönderilir. İdarelerin bütçe tekliflerinin hazırlanmasında Orta Vadeli Program, Orta Vadeli Mali Plan, idarenin Stratejik Planı, Bütçe Çağrısı ve Bütçe Hazırlama Rehberi, Yatırım Genelgesi ve Yatırım Programı Hazırlama Rehberi esas alınır.
  • Yatırım programı teklifinin hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali hizmetler birimi tarafından ilgili birimlere gönderilir. Harcama birimleri yatırım programına ilişkin tekliflerini hazırlayarak mali hizmetler birimine gönderir. Harcama birimi temsilcileri ile görüşmeler yapılarak idarenin yatırım programı teklifi mali hizmetler birimi tarafından hazırlanır. Yatırım programı tekliflerinin hazırlanmasında Orta Vadeli Program, Orta Vadeli Mali Plan, idarenin Stratejik Planı, Bütçe Çağrısı ve Bütçe Hazırlama Rehberi, Yatırım Genelgesi ve Yatırım Programı Hazırlama Rehberi esas alınır
  • Ayrıntılı harcama veya finansman programları, harcama birimlerinin teklifleri dikkate alınarak mali hizmetler birimi tarafından hazırlamak ve üst yöneticiye onaylatmak.
  • Ayrıntılı harcama ve finansman programlarının hazırlanması, vize edilmesi, uygulanması ve uygulamanın izlenmesi,
  • Bütçe işlemlerini, harcama birimleriyle koordinasyon sağlanarak gerçekleştirmek,  kayıtlarıtutmak ve izlemek.                                                                                                              Bütçe kayıt ve işlemlerini, mali hizmetler biriminin yöneticisi veya yetki verdiği personelin onayıyla gerçekleştirmek ve idarenin tüm harcama birimlerine açık tutmak.
  • Ödenek gönderme belgelerinin hazırlanması, onaylanması, gönderilmesi, kaydı, tenkis işlemleri Bakanlıkça belirlenecek usul ve esaslara göre yürütmek.
  • Bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin her türlü rapor, cetvel ve belgeleri hazırlamakla birlikte,
  • Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak.
  • Bütçeyi hazırlamak.
  • Ayrıntılı harcama ve finansman programlarını hazırlamak.
    • Bütçe işlemlerini gerçekleştirmek ve kayıtlarını tutmak.
    • Ödenek gönderme belgesi düzenlemek.
    • Bütçe kesin hesabını hazırlamak
    • Yatırım programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
    • Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak
    • İdare faaliyetlerinin stratejik plan, performans programı ve bütçeye uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
    • İdarenin mali iş ve işlemlerini diğer idareler nezdinde yürütmek ve sonuçlandırmak.
    • Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda mali hizmetler müdürüne ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
    • Mali konularda Mali Hizmetler Müdürü tarafından verilen diğer görevleri yapmak
    • İzleyen 2 yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini stratejik plan ve yıllık performansına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,
    • Bütçe tasarısının zamanında bakanlığa gönderilmesini sağlamak,
    • Bütçeleştirme işlemlerini yapmak,
    • Ödenek aktarma taleplerini değerlendirmek, Encümen ve Meclis kararlarına göre aktarma işlemi yapmak,
    • Merkez Muhasebe Birimi ve İlçe Özel İdare Müdürlüklerinden talep edilen ödenekleri serbest bırakmak,
    • İl Özel İdaresinin kesin hesabını hazırlayarak süresi içerisinde Encümen ve Meclise sunmak,
    • Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak,
    • İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek,
    • Bütçe ile ilgili açılması gereken projeleri açmak,
    • Köylere Hizmet Götürme Birliği tertibinden verilen ödeneklerin protokollerinin hazırlanması ve ödeme evrakının takibini yapmak,
    • Her ay sonu itibariyle harcama cetvellerini Bilgi İşlem Müdürlüğüne göndermek,
    • İlçe nakit ihtiyaçlarının tespit edilerek aktarılmasını sağlamak,
    • Sayıştay Başkanlığına sunulmak üzere Merkez ve İlçe hesaplarının cetvel ve defterlerini almak,
    • Muhtar maaş ödeneklerini hesaplayıp mahalli idareler müdürlüğünden istemek ve ödemek
    • İstatistik Enstitüsü raporlarını hazırlamak,
    • İlçe evraklarının zamanında Mali Hizmetler Müdürlüğüne ulaştırılıp, kontrolünün yapılmasını sağlamak,
    • Diğer bakanlıklardan gelen ödeneklerin bütçe işlemlerini yapmak,
    • İller Bankası programına alınan köylere ait ödemelerin takip edilerek zamanında ödemesini yapmak,
    • Yapılan şartlı ve şartsız bağış ve yardımların bütçeye gelir – gider kayıtlarını yapmak,
    • Kamu İhale Kanunun 6. maddesine göre ihalelere katılmak,

      16.3   Gelir Tahakkuk, Tahsilat, İcra Takip Servisi:

  • 167 sayılı Yeraltı Suları hakkında Kanun ve 1380 sayılı Su Ürünleri Kanunu uyarınca kiraya verilen kaynak suları ile su ürünleri, avlak yerleri ve su ürünleri üretim yerlerinin kira bedellerinin şartname ve sözleşmede belirtildiği üzere takip ve tahsilini yapmak,
  • 3213 sayılı Maden Kanunun uyarınca kiraya verilen 1(a) grubu maden alanlarının kira bedellerinin takip ve tahsilini yapmak,
  • 3194 sayılı İmar Kanunun uyarınca; belediye hududu ve mücavir alanı dışında yapılacak yapılar nedeniyle inşaat izin harcı ile yapı kullanma izin harcının tahsili ile yine aynı kanun uyarınca kaçak yapı yapanlara verilecek cezaların takip ve tahsilini yapmak,
  • Belediye hududu ve mücavir alanı dışında kalan umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin ruhsatlandırılmasında ruhsat harçları ile buralara verilecek idari para cezalarının takip ve tahsilini yapmak,
  • 3572 sayılı Kanun uyarınca; belediye hududu ve mücavir alanı dışında kalan tüm işyeri ve işletmelere işyeri açma ve işletme ruhsatı verilmesinde ruhsat harçlarının tahsili ile buralara verilecek idari para cezalarının takip ve tahsilini sağlamak,
  • İl Belediyesi hududu ve mücavir alanı dışında kalan 1. sınıf gayri sıhhi müesseseler ile belediye hududu ve mücavir alan dışında kalan tüm 1., 2. ve 3. sınıf gayri sıhhi müesseselerin ruhsatlandırılmasında, buralara verilecek idari para cezalarının takip ve tahsilini yapmak,
  • Özel İdareye ait olup, kiraya verilen taşınmaz malların kira bedellerinin, kira şartnamesi ve sözleşmesine göre tahsilini ve takibini yapmak,
  • Özel İdare taşınmaz mallarının işgali halinde, tahakkuk edecek ecri misil’in takip ve tahsilini sağlamak,
  • 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkında Kanun uyarınca, idare alacaklarının tahakkuk, tahsili ile icra vb. hukuki işlemlerini yürütmek,
  • Taşınmaz mallar ve diğer gelirlere ait defter ve kayıtları tutmak,
  • Gelir artırıcı çalışma yapmak,
  • İlgili mevzuatların gerektirdiği defter ve cetvelleri tanzim etmek,
  • Gelir tahakkuklarını hazırlayarak muhasebe kayıtlarına alınmasını sağlamak,
  • Gelir getiren taşınmazlara ait kayıtları tutmak,

      16.4  Taşınır Kayıt Kontrol Servisi:

  • Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkililerinden aldığı taşınır giriş ve çıkış işlemlerine ilişkin olarak Ayniyat görevlilerine kayıtlarını tutturmak ve dosyasında muhafaza etmek,
  • Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkililerinin Kefalete bağlanması, işten veya kefaletli görevden ayrılanların birikmiş paralarının geri verilmesini sağlamak, bunlara ait kefalet sicil fişlerini tutmak ve bu hususları takip etmek,
  • Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkililerinin, işten ayrılanlar ve yerine tayin edilenler arasında teslim etme ve teslim alma işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
  • İl Özel İdaresi Genel Sekreterliğimize bağlı 7 İlçede, 11 adet Harcama Birimlerinin  Ambarlarını işin icaplarına göre senede en az bir defa kontrol etmek,
  • 10.11.2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda belirtilen maddeleri uygulamak ve görevi ile ilgili diğer kanunlarda gösterilen işleri yapmak,
  • Taşınırların tüm giriş ve çıkış kayıtları ile kullanılacak defter, belge ve cetvellerin bilgisayar ortamında tutulmasını sağlamak.
  • Her yıl sonunda sayım komisyonları olurlarının alınması ve sayımların yapılmasını sağlamak,
  • Harcama Birimlerine ait Harcama Kodu, Ambar Kodu ve Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkililerinin yıl sonunda Sayıştay Başkanlığına bildirmek,
  • Konsolide Görevlisi Taşınır kesin hesap cetveli ve taşınır kesin hesap icmal cetvellerini ilgili kanunlara ve yönetmelik hükümlerine göre zamanında Sayıştay’a vermek,

      16.5 Strateji Geliştirme Servisi:

  • İdarenin, kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak,  stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlamak.
  • İdarenin, kamu hizmetlerinin istenilen düzeyde ve kalitede sunulabilmesi için bütçeleri ile program ve proje bazında kaynak tahsislerini; stratejik planlarına, yıllık amaç ve hedefleri ile performans göstergelerine dayanan Stratejik planın hazırlanması, güncellenmesi ve yenilenmesi çalışmalarında koordinasyon görevini yürütmek. Stratejik planın hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli dokümanları ilgili birimlere göndermek. Stratejik planın hazırlanması için gerekli olan bilgi ve belgeler, görev alanları çerçevesinde, ilgili birimlerce hazırlanmasını sağlamak ve belirlenen süre içinde bilgileri almak. Mali hizmetler birimi tarafından yapılacak stratejik plan hazırlık çalışmalarına birim temsilcilerinin katılımı sağlamak. Stratejik planlama çalışmalarını 5018 sayılı Kanunun 9 uncu maddesi uyarınca yapılan düzenlemelere uygun olarak yürütmekle birlikte,
  • İdarenin stratejik planlama çalışmalarına yönelik bir hazırlık programı oluşturmak, idarenin stratejik planlama sürecinde ihtiyaç duyulacak eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek veya verilmesini sağlamak ve stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek.
  • Stratejik planlamaya ilişkin diğer destek hizmetlerini yürütmek.
  • Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak,
  • İdarenin misyonunun belirlenmesi çalışmalarını yürütmek.
  • İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek.
  • Yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkililik ve verimliliği önleyen tehditlere tedbirler almak.
  • Kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.
  • İdarenin  üstünlük ve zayıflıklarını tespit etmek.
  • İdarenin görev alanıyla ilgili araştırma-geliştirme faaliyetlerini yürütmek.
  • İdare faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek.
  • İdarenin  görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek.
  • İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.
  • İdarenin ve/veya birimlerin belirlenen performans ve kalite ölçütlerine uyumunu değerlendirerek üst yöneticiye sunmak
  • Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri varsa ilgili birimlerle işbirliği içinde yerine getirmek.
  • Yönetim  bilgi sisteminin geliştirilmesi çalışmalarını yürütmek.
  • İstatistiki kayıt ve kalite kontrol işlemlerini yapmak.
  • Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak, İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,
  • Amirlerinin ve mevzuatın verdiği benzer nitelikte diğer iş ve işlemleri yapmak
  • Büro yetkilileri, bağlı bulunduğu birim tarafından verilecek talimatlar dahilinde büronun işlemlerinden ve yönetiminden sorumludur
  • Yasal mevzuat, planlar, projeler ve çalışma programı çerçevesinde İl Özel İdaresi’nin hizmet politikasının belirlenmesi için gerekli araştırmaları yapmak ve elde edilen sonuçları rapor haline getirmek.
  • Osmaniye halkının idareden beklentileri ve istekleri ile halihazır durumlarının belirlenmesi için kamuoyu araştırmaları yapmak.
  • İdari Hizmetlerin izlenmesi ve ortaya çıkan aksaklıkların nedenleri ve bu konularda gerekli önlemlerin belirlenmesi hususunda çalışmalar yapmak ve yaptırmak.
  • Hizmetlerin geliştirilmesi, etkinlik ve verimliliğin artırılması ve yeni hizmet yöntemlerinin uygulanması konusunda gerekli araştırmaları yapmak veya yaptırmak.
  • İdare kaynaklarının artırılması amacı ile gerekli araştırmaları yapmak veya yaptırmak.
  • Araştırma ve geliştirme faaliyetlerini sürdürürken, İl Özel İdaresi Hizmet Birimleri, Üniversite, Sivil Toplum Kuruluşları ile ortak çalışmalar yapmak üzere işbirliği sağlamak.
  • Yerel Yönetimler, Personel Yönetimi, Araştırma-Geliştirme vb. konularda kitapları, süreli ve süresiz yayınları toplayarak İl Özel İdaresi birimlerinin ve araştırıcıların kullanımına sunmak.
  • İdarenin stratejik planını ve plan revizesini mali hizmetler birimi ile koordineli olarak yapmak, gerektiğinde danışmanlık hizmeti almak.
  • İdarenin performans planını mali hizmetler birimi ile koordineli olarak yapmak, gerektiğinde danışmanlık hizmeti almak, performans ölçümleri ile ilgili olarak ilgili birimlerle ortaklaşa raporlar hazırlayarak ilgili makamlara sunmak.
  • İdarenin yatırım programını mali hizmetler birimi ile koordineli olarak hazırlamak, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık faaliyet raporu hazırlamak
  • Birim Müdürlüğü’nün görev alanına giren/girebilecek ilgili diğer işlemleri ve yazışmaları yapmak.
  • Birim Müdürlüğü’nün yazışma iş ve işlemlerinin sistemli olarak dosyalanması, muhafazası, bağlı olunan arşiv hükümlerinin uygulanması, her an denetime / teftişe hazır halde tutulmasını sağlamak.

      16.6 Ön Mali Kontrol Servisi:

       

  • Ön mali kontrol görevi harcama birimleri ve mali hizmetler birimi tarafından yapılır. Ön mali kontrol süreci mali karar ve işlemlerin hazırlanması, yüklenmeye girişilmesi, iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi ve belgelendirilmesinden oluşur.
  • İdareler, kaynakların amaçlarına ve mevzuata uygun, etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması için gerekli ön mali kontrol önlemlerini alırlar. Etkin bir ön mali kontrol mekanizmasının kurulması idarelerin sorumluluğundadır.Harcama birimlerinde yapılacak asgari kontroller, mali hizmetler birimi tarafından ön mali kontrole tabi tutulacak mali karar ve işlemlerin usul ve esasları ile ön mali
  • Kontrole ilişkin standart ve yöntemle Bakanlık tarafından belirlenir.
  • İdareler, Bakanlıkça yapılacak düzenlemelere uygun olarak ön mali kontrol işlemlerini yürütürler. İdarelerce gerek duyulması halinde, Bakanlıkça belirlenen mali karar ve işlemlerin dışında kalan mali karar ve işlemlerin de aynı usul ve esaslar çerçevesinde mali hizmetler birimine kontrol ettirilmesine yönelik düzenleme yapılabilir. İdarelerce yapılacak düzenlemelerde, mali hizmetler biriminin ön mali kontrolüne tabi tutulacak mali karar ve işlemler tür, tutar ve konu itibarıyla belirlenir.
  • İdarelerce, görev alanları çerçevesinde, iç kontrol ve ön mali kontrole ilişkin olarak yapılan düzenlemeler üst yöneticinin onayıyla yürürlüğe konulur ve onayını izleyen on iş günü içinde Bakanlığa bildirilir.
  • Mali hizmetler birimi tarafından yapılan ön mali kontrolün sonucu ilgili harcama birimine gerekçeli bir yazıyla bildirilir. Ön mali kontrol görüş yazısının ilgili mali işleme ilişkin dosyada muhafaza edilmesi ve bir örneğinin de ödeme emri belgesine eklenmesi zorunludur. Mali hizmetler birimince ön mali kontrol sonucunda uygun görüş verilmediği halde harcama yetkilileri tarafından gerçekleştirilen işlemlerin kayıtları tutulur ve aylık dönemler itibariyle üst yöneticiye bildirilir. Söz konusu kayıtlar iç ve dış denetim sırasında denetçilere de sunulur.
  • Ön Mali kontrol 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 55,56,57 ve 58 nci maddelerine dayanılarak hazırlanan “İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar” çerçevesinde yürütülür.
  • Ön malî kontrol, harcama birimleri tarafından yapılan kontroller ile malî hizmetler birimi tarafından yapılan kontrollerden oluşur. Malî hizmetler birimi tarafından yapılacak ön malî kontrol, Usul Esaslarda belirtilen kontroller ile idarelerce yapılacak düzenlemeler çerçevesinde bu birim tarafından yapılması öngörülen kontrollerden meydana gelir.
  • Gelir, gider, varlık ve yükümlülüklere ilişkin malî karar ve işlemler, harcama birimleri ve malî hizmetler birimi tarafından idarenin bütçesi, bütçe tertibi, kullanılabilir ödenek tutarı, ayrıntılı harcama veya finansman programları, merkezi yönetim bütçe kanunu ve diğer malî mevzuat hükümlerine uygunluk yönlerinden kontrol edilir. Malî karar ve işlemler harcama birimleri tarafından kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması açısından da kontrol etmek.
  • Malî hizmetler biriminin ön malî kontrolüne tâbi malî karar ve işlemler, kontrol edilmek üzere malî hizmetler birimine gönderilir. Malî hizmetler birimince kontrol edilen işlemler hakkında görüş yazısı düzenlenir ve ilgili birime gönderilir. Ön malî kontrol sonucunda yazılı görüş düzenlenmesi halinde bu yazılı görüşler ayrıntılı, açık ve gerekçeli olmak zorundadır. Malî hizmetler biriminin görüş yazısı ilgili işlem dosyasında saklanır ve bir örneği de ödeme emri belgesine eklenir.
  • Harcama birimlerinde süreç kontrolü yapılır. Süreç kontrolünde, her bir işlem daha önceki işlemlerin kontrolünü içerecek şekilde tasarlanır ve uygulanır. Malî işlemlerin yürütülmesinde görev alanlar, yapacakları işlemden önceki işlemleri de kontrol ederler. Süreç kontrolünü sağlamak amacıyla malî işlemlerin süreç akış şeması hazırlanır ve üst yöneticinin onayı ile yürürlüğe konulur.
  • Malî hizmetler biriminde yapılan kontrol sonucunda, malî karar ve işlemin uygun görülmesi halinde, dayanak belgenin üzerine “Kontrol edilmiş ve uygun görülmüştür” şerhi düşülür veya yazılı görüş düzenlemek,
  • Malî karar ve işlemin uygun görülmemesi halinde ise nedenleri açıkça belirtilen bir görüş yazısı yazılarak kontrole tâbi karar ve işlem belgeleri eklenmek suretiyle ilgili birimine göndermek,
  • Malî hizmetler birimince, Usul ve Esasların 17 ve 26 ncı maddeleri uyarınca yapılan kontrollerde yazılı görüş düzenlenmesi zorunludur. Bu yazıda, yapılan kontrol sonucunda malî karar ve işlemin uygun görülüp görülmediği, uygun görülmemişse nedenleri açıkça belirtilir. Mevzuatına uygun olarak giderilebilecek nitelikte eksiklikleri bulunan malî karar ve işlemlerde, bu eksiklikler ve nasıl düzeltilebileceği hususları belirtilmek ve bunların düzeltilmesi kaydıyla işlemin uygun görüldüğü şeklinde yazılı görüş düzenlemek,                                          
İl Özel İdaresi > Mali Hizmetler Müdürlüğü    - 16 Aralık 2016 Cuma   Yazdır
Bu içeriği paylaş

T.C. Osmaniye İl Özel İdaresi
Adnan Menderes Mah. Adnan Menderes Cad. No:19 Merkez / Osmaniye
Tel: 0 328 814 11 70 Fax: 0 328 812 08 49